pengikut para buang masa

Thursday, February 5, 2009

Kenangan dengan kura-kura

cuba korang bayangkan... jgn pejam mata.. coz klau pejam mata xleh nk tunjuk kura2..

xyah bayangkan.. penat.. gi scroll ke bawah

bawah chat box tu ade kura2 2 ekor kan?

dlu mase skola rendah

aku ade beli 2 ekor kura-kura/labi-labi/tuntong (bg je semua.. sbb ade org xnk kalah)... beli dgn duit ayah.. dlm rm7 each kot.. ~~~

tapi kire aku nyer la..

aku punya la susah payah jaga dia.. bagai menatang air yg penuh dalam aquarium..

dari sebesar 50sen bank negara nigeria sampai la jadi tangan org dewasa dlm linkungan saiz.. xkesah la.. bygkan sndri..

aku tuka air dia slalu

bg makan dia dengan ikan2 hidup.. (bes oh tgok dia hunt ikan)..

then aku msuk form1.. kne asrama..waktu tu aku terpaksa berpisah dgn ank2 ku yg xberakal tu...

then cuti jer.. balik la rumah ngan muka dan mata yg bersinar2 nk togk kura2..

skali bpak aku da kasi jiran.. tapi time tu muka malu selamba je redah umah jiran tgok kura2.. (aku nyer ok!!!)

the next holiday aku pergi je umah jiran.. dia ckp.. kura2 da xde.. da lari...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

so aku pon amek la kura2 kat tenet ni.. ltak kat blog.. sekor titi sekor toto.. aku pon xtau mane satu toto mane satu titi..

btw.. kura2 aku yg dlu tu en.. xde name sbb aku xknal mane satu A mane satu B.. haha

yg aku tau.. dua dua kura2.. ntah2 skang ni diorang tgh rehat di tepi sungai smpi melihat ank2 main belajar berenang.. ntah la.. hmmm

2 comments:

ihsan_huhu said...

dok tepi sg usha gamba awek india arituh!

lol

Abdul.Fatah.Firdaus said...

hhaha..bajet sedih r.
aku bela zirafah.
lagi seronok.
;)